Bynolyt Sparrow WPR 8x32 DWCF

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bynolyt Sparrow WPR 8x32 DWCF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

gert 07-08-2017

Goede kijker

Tamelijk lichte en compacte kijker. Degelijke constructie. Soepel scherpstellen. Helder beeld, voldoende scherp, nauwelijks kleurfouten of vertekening. Ook in schemer en bij sterrenkijken prima resultaat. Belangrijk: oogafstand moet nauwkeurig ingesteld worden, evenals de dioptriecorrectie voor optimaal resultaat.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • constructie
  • 25 jaar garantie
  • formaat

Minpunten

• geen objectiefdoppen
  • tas aan krappe kant

Agaab 11-03-2011

De verrekijker is eenvoudig, maar prettig in het gebruik en aangenaam ontspannen om door te kijken door de grote kijkhoek.
Wat me vooral opviel was de service van de producent.
Toen er na bijna 5 jaar een defect optrad, heb ik 'm opgestuurd naar Technolyt. Na onderzoek hebben ze me een geheel nieuw exemplaar toegestuurd. Heel belangrijk bij internet aankopen: een garantie war je van op aan kan. Complimenten voor Technolyt!

ross 29-04-2007

De Sparrow (sperwer) 8x32 Dakkant is een mooie water- en stofdichte gasgevulde allround kijker met een relatief licht gewicht van 550 gram. Het gezichtsveld is mooi breed. Dit is van belang om bv. vogels te kunnen volgen. De dichtbijafstand blijkt bij nameting tot mijn verrassing zelfs 3 meter ipv. de beloofde 5 meter uit de folder, wat uiteraard zeer gunstig is (o.a. tuinvogels observeren).
Het kijkerbeeld is helder, maar toont wel enige interne reflectie bij zonnig weer. Echter niet te hinderlijk. De oogcorrectie loopt voldoende stroef, een dioptrie kliksysteem was echter beter geweest. De (scherp-)instelrol zou wat mij betreft ietsje soepeler mogen. De kijker wordt verder mooi compleet afgeleverd met stof/regenkap en tas.
Qua degelijkheid durf ik nog geen uitspraak te doen (te kort in bezit) maar de 25 jaar garantie geeft vertrouwen en de kijkerconstructie maakt direct een solide indruk.
De Sparrow 8x32 lijkt een goed product met een prima prijs-kwaliteit verhouding. Aanrader voor wie veel kwaliteit zoekt voor beneden de 200 euro (ik zou momenteel voor dit geld geen betere allrounder weten).